Dermags Kulai

Dermags Kulai
R&D Skincare

Tuesday, July 27, 2010

NASI BRIYANI IMAN

Nasi tu sbnrnya lg kuning....


Nasi beriani Iman? Bukan suka suki letak nama tau tp dh nama perencahnya camtu. Sebenarnya perencah ni kawan yg kasi setelah pulang dari cuti2 mesia. Adeh, klu si zila tau mesti dia ckp, smpai aku dh balik mesia lg sekali, baru nk guna perencah ni....hua hahahaha.... Takpe2, zila x tau lg kewujudan blog aku, dia tgh syok enjoy menikmati makanan mesia tu... keh keh keh...

Perencah ni aku rasa ada kt belah2 utara jer kot. Utara mesia la, x kan utara auckland plak... ngeh..ngeh..ngeh...jgn mareee... Klu MIL aku selalu guna perencah Nasi Daging brand Iman ni la. Sedap jer, nak2 klu jd tukang makan...hahaha. Perencah nasi beriani ni x tau la aku nk kata sedap ke tidak sbb aku ni tak reti sgt mkn nasi beriani....emh, sebenarnya dulu kurang suka. Tp sejak datang sini la, lama2 jd suka plak skit2. So, nasi beriani hari ni licin jer la aku sapu...hehehe. TQ zila. Sini antara makanan halal yg paling mudah dpt adalah nasi beriani selain dr kebab.

Gambar kt ats tu sepatutnya nasik tu lg kuning. Tp biase la kamera cap meriam & model cap ayam....hahahahaha...'

Sekian, corat coret hari ni, resepi takde yer. Cuma rujuk pada belakang pek perencah jer, hehehe..... Then makan la dgn lauk kari dalca & daging masak merah. Itu semua org reti msk. Acar? takde acar2, timun mahal kt nz....kah kah kah. Klu buat pn aku sorang jer yg makan, membazir jer, dh la timun mahal kt sini. Pelik btl aku sebatang timun boleh cecah 4-5-6 dolar. Kecik plak tu...




ini lah perencah Nasi Briyani Iman ... harga pn ada lg...keh keh keh

5 comments:

  1. sedapnya nasi briyani tu, rasanya mas pernah nmpk rempah tu, tpi tak try pun, rasanya lain kali kalau nmpk mas nak beli juga la, nk try masak...nampak sedap la nasi briyani ina tu...

    ReplyDelete
  2. senang jer mas, cuma bancuh rempah jer. satu pek tu untuk 2 1/2 pot beras. nti klu beli tu jgn lupa hntr oklen sepeket dua rempah tuuuu.....hehehehe....

    ReplyDelete
  3. Salam, kalo sekitar setapak@wangsamaju mana bleh dpt rempah ni?

    ReplyDelete
  4. Ape2 info sila sms ke 0197507721 ye.. Thanks..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...